Mindfulness training

Mindfulness training

De 8-weekse Mindfulness training (MBSR = Mindfulness-Based Stress Reduction) leert je bewuster en gezonder met alledaagse uitdagingen en stress om te gaan. Mindfulness is een praktische training waarbij we aandacht trainen. Je wordt je bewuster van gedachten, gevoelens en lichamelijke reacties. Door hierop te reflecteren ontstaat meer inzicht in jezelf. Je leert om grenzen te herkennen en bewaken, beter voor jezelf te zorgen en je te verbinden met anderen. Mindfulness stelt je in staat om bewuste keuzes te maken in plaats van automatisch te reageren wanneer je obstakels en uitdagingen van het leven tegenkomt. Je ontwikkelt zowel je mentale kracht als een meer flexibele en milde levenshouding.

Voor wie?

Mindfulness is aan te raden voor iedereen die de kwaliteit van zijn of haar leven wil verbeteren.

Mindfulness kan helpen als:

  • je veel piekert of last hebt van negatieve gedachten
  • je last hebt van stress of burn-out (of dit wilt voorkomen)
  • je vaak over je grenzen heen gaat
  • je slecht slaapt en vaak moe voelt
  • je last hebt van angst- of depressieve klachten
  • je last hebt van aanhoudende pijn
  • je moeilijk kan concentreren
  • je balans zoekt tussen werk en privé
  • je tijdens of na ziekte of andere ingrijpende gebeurtenissen het leven weer op wilt pakken
  • je meer energie wilt om de dingen te doen die jij wilt doen
  • je vaak in je hoofd leeft

Mensen die mindfulness beoefenen:

  • gaan veerkrachtig om met stress
  • werken effectiever en slimmer
  • maken bewuste keuzes
  • hebben meer inzicht in zichzelf
  • kunnen zich beter concentreren
  • kunnen afgestemd communiceren
  • gaan beter om met conflicten
  • gaan flexibeler om met verandering
  • herkennen en bewaken hun grenzen
  • zorgen beter voor zichzelf
  • piekeren minder
  • zijn creatiever
  • hebben meer zingeving

Programma

Het programma bestaat uit 8 sessies van 2 uur en een stiltedag van 4 uur. Elke sessie heeft een eigen thema, zoals de automatische piloot, omgaan met obstakels, grenzen, stress bewust beantwoorden, zelfzorg en communiceren met aandacht. Tijdens de sessies doen we verschillende aandachts- en inzichtoefeningen. Daarna is er ruimte om je ervaringen te bespreken en hierop te reflecteren. Naast de sessies vraagt het ook dagelijkse thuisbeoefening (30- 40 minuten per dag). Je krijgt hiervoor ondersteuning met een werkboek en audio-bestanden.

Startdatum en locatie

Woensdagavond 19.00 – 21.00 uur

De eerst komende training start op: 8 april op de locatie Papelaan 85-N te Voorschoten bij minimaal 4 deelnemers. Ook goed bereikbaar voor mensen uit Wassenaar, Leiden, Leidschendam, Voorburg en Den Haag (vrij parkeren en openbaar vervoer zoals bus en treinstation voor de deur).

Data van de eerst volgende trainingsbijeenkomsten:

8 april – 15 april – 22 april – 6 mei – 13 mei – 20 mei – 27 mei – 3 juni (de stiltedag bepalen we op een zaterdag of zondag dat iedereen kan, eind mei).

Tarief

De 8-weekse training kost voor particulieren €395,- (incl. BTW). Hiervoor krijgt u 8 bijeenkomsten van 2 uur, een stiltedag met lunch, en een handig werkboek van alle sessies met oefeningen en audio-bestanden.

Wij zijn wij

Jeroen en Evelien zijn beiden gecertificeerde mindfulnesstrainers en hebben een achtergrond als psychosomatisch fysiotherapeut. Hierdoor zijn we ervaren in het helpen van mensen met stress, psychische en lichamelijke problematiek. Er is veel wildgroei in de kwaliteit van mindfulness-trainingen en trainers. De 8-weekse Mindfulness Based Stress-Reduction (MBSR) is wetenschappelijk onderbouwd en effectief gebleken bij stress, depressie, angst en chronische pijn. Met onze ervaring als therapeut en docent geven kunnen wij iets extra’s aan de training zodat we jou ontwikkeling optimaal kunnen ondersteunen.

Meld je nu aan!

* Deze velden zijn verplicht

Wil je een vrijblijvend kennismakingsgesprek of heb je een vraag?

Neem contact met ons op